Muğla Gelişim Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

YaygA�n GeliAYimsel Bozukluk tanA�sA� A�erA�evesinde otizm veya a tipik otizm tanA�sA� almA�AY ve eAYitime yeni baAYlayacak olan A�AYrencilerimizin aileleri ile gA�rA?AYme yapA�yoruz. Bu gA�rA?AYmede A�ocuAYun geliAYim aAYamalarA�, A�zellikleri, hoAYlandA�AYA� ya da hoAYlanmadA�AYA� aktiviteler hakkA�nda bilgi almaya A�zen gA�steriyoruz. Daha sonra bireysel eAYitim sA�nA�flarA�mA�zda A�AYrencimizin yaAYA�, aileden aldA�AYA�mA�z bilgiler ve durumu A�erA�evesinde bir deAYerlendirme gerA�ekleAYtiriyoruz.

Otizm artA�k 30-36 aydan daha A�nce tanA�lanabilmekte. Bundan kaynaklA� kA?A�A?k yaAYlarda eAYitime baAYlanabilmektedir. A�ocuAYun kA?A�A?k yaAYta eAYitime baAYlamasA� kesinlikle A�ok A�nemli bir avantajdA�r. Ancak kA?A�A?k yaAYta ki A�AYrencilerimizin Bireysel EAYitim ortamA�na ve EAYitimcisine alA�AYma ve gA?venme sA?reA�leri farklA�lA�klar gA�sterebilmektedir. Bu sA?reA�te gerekirse A�AYrencimize sA�nA�fta anne ya da babasA� eAYlik edebilmektedir. A�AYrencimizin hazA�r bulunuAYluk durumuna gA�re, eAYlik eden aile bireyimizi yavaAY yavaAY A�A�kartmamA�z gerekir.

A�AYrencilerimizin ihtiyaA�larA� doAYrultusunda oluAYturduAYumuz Bireysel EAYitim PlanA� A�erA�evesinde BasamaklandA�rA�lmA�AY A�AYretim YA�ntemleri kullanarak A�alA�AYmalarA�mA�zA� sA?rdA?rA?yoruz. Burada en A�nemli olan ayrA�ntA� AYudur ki; tanA� aynA� da olsa tA?m A�ocuklarA�mA�zA�n geliAYim A�zellikleri ve potansiyelleri birbirlerinden farklA�dA�r. Bundan kaynaklA� bireyselleAYtirilmiAY eAYitim programlarA� da A�AYrencilerimizin bu A�zelliklerine baAYlA� olarak sadece o A�AYrenciye A�zgA?dA?r.

Kurumumuzda tA?m eAYitimci arkadaAYlarA�mA�z standardize edilmiAY bir dosyalama biA�imi kullanmaktadA�r. A�AYrencinin ihtiyacA� doAYrultusunda hazA�rladA�AYA�mA�z programlarA� iA�eren pembe dosyalar eAYitimin devamlA�lA�AYA�nA� saAYlamaktadA�r. Pembe dosyalar sayesinde A�AYrencinin bir beceriyi ne kadar sA?rede ve kaA� tekrar ile kazandA�AYA�nA� somut bir biA�imde takip edebilmekteyiz. DolaysA�yla bir eAYitimci deAYiAYikliAYi sA�z konusu olduAYunda, A�alA�AYmalarA�mA�z aksamadan saAYlA�klA� bir biA�imde devam edebilmektedir.

Bu A�alA�AYmalarA� baAYlA�klar altA�nda kA�saca saymak gerekirse ;

*A�AYrenmeye HazA�rlA�k Becerileri

*Kavram A�alA�AYmalarA�

*AlA�cA� ve A�fade Edici Dil A�alA�AYmalarA�

*A�zbakA�m Becerileri

*El GA�z Koordinasyonu ve Dikkati ArttA�rA�cA� A�alA�AYmalar

BireyselleAYtirilmiAY EAYitim ProgramA�nA� hazA�rlarken ve uygularken A�AYrencimizin anne ve babasA�nA�n fikirleri de mutlaka alA�nmaktadA�r. Ailemizin isteAYi A?zerine ailenin gA?nlA?k yaAYamlarA�na katkA� saAYlayacak, hayatlarA�nA� kolaylaAYtA�racak A�rneAYin el yA�kama, ayakkabA� giyme, yemek yeme gibi beceriler A�AYrencimizin yaAYA� ve geliAYim A�zellikleri gA�z A�nA?nde bulundurularak BireyselleAYtirilmiAY EAYitim ProgramA�na eklenir.

Aileye zor anlar yaAYatan ve eAYitimi sekteye uAYratan davranA�AY problemleri sA�z konusu ise bu davranA�AYlar incelenerek farklA� yA�ntemler kullanA�larak davranA�AYA�n sona ermesi iA�in A�alA�AYmalar yA?rA?tA?lmektedir.

a�?Ailelerimiz mutlaka monitA�rden dersi izlemesini ve izlerken de A�zellikle eAYitimcinin verdiAYi komutlara ve geri bildirimlere dikkat etmesini saAYlamaya A�alA�AYA�yoruz. Aile ile birlikte dersi izleyerek, sA�nA�f iA�erisinde yapA�lan A�alA�AYmalarA�n evde de tekrar edilerek, becerilerin genelleAYtirilmesini saAYlamak hedeflerimiz arasA�nda.

EAYer A�AYrencimiz bir okula devam etmekte ise aile, okuldaki A�AYretmeni ve biz ortak bir A�alA�AYma yapmayA� tercih ediyoruz. BA�ylelikle A�AYrencimizin yeni becerileri daha kolay ve kA�sa sA?rede A�AYreneceAYine inanA�yoruz. Cialis no rx. Cialis online, buy zithromax online.