Muğla Gelişim Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

Çocuğun gelişim dönemleri açısından bakıldığında okul öncesi dönem öğrenme hızı yönünden en verimli ve en dikkat edilmesi, takip edilmesi gereken dönemdir.

Öğrenme ve zihin gelişiminin en verimli olduğu bu dönemde çocuğumuzun gelişim aşamalarında ; örneğin konuşma, yürüme, nesneleri, resimleri , kişileri tanıma ya da yaşına uygun kavramları öğrenme de güçlük, öğrendiği bir beceriyi kısa sürede unutma söz konusu ise bir uzman tarafından değerlendirilmesinde fayda vardır.

Çocuk Psikiyatristi ya da Uzman bir Pedagog çocuğumuzu yaşı ve gelişim aşamalarına göre değerlendirerek aileye gelişim problemi olan alanlarda bilgi vererek gerekli yönlendirmeleri yapabilmektedir.

Bu değerlendirmenin sonucunda bir tanı konması durumu söz konusu olduysa ailenin vakit kaybetmeden bir özel eğitim kurumu ile irtibata geçmesi gerekmektedir.

Günümüzün koşullarında erken tanı ve teşhisin büyük önemi vardır. Özel eğitime ne kadar erken başlanırsa çocuğun en verimli dönemlerini doğru değerlendirmiş oluruz.

Bireysel eğitime başlama yaşı ortalama 1,5 – 2 yaş olarak tanımlanabilir. Down sendromu gibi doğum öncesi ya da doğum sonrası hemen tanılanan durumlarda özel eğitime başlangıç bebek daha yaşını doldurmadan da olabilmektedir.

Bu yaş grubunda başlayan öğrencilerimiz ile oyun temelli çalışmalar gerçekleştirmekteyiz. Oyun esnasında yaş grubuna uygun canlı renkli, farklı dokulara sahip, sesli oyuncaklar ve materyaller kullanarak öğrencimizin dikkatini çekmeye çalışıyoruz.

Şarkılar, parmak oyunları, hayvan ve doğa sesi taklitleri, ayna karşısında taklit çalışmaları, el göz koordinasyonunu arttırıcı oyuncak ve materyaller ile eğlenerek sıkılmadan eğitim veriyoruz.

Aile Eğitimi çerçevesinde ailelerimiz dersleri monitörden izleyerek ya da sınıfta eğitimci eşliğinde çocukları ile oyun oynayarak ve faaliyet yaparak hangi durumlarda nasıl davranmaları gerektiği ile ilgili bilgi ve pratik sahibi olurlar.

Eğitimin ilk dönemlerinde çok küçük miktarlarda yiyecek ödülü kullanabildiğimiz gibi , zaman içerisinde öğrencimizin hoşlandığı faaliyet ya da oyuncakları ödül olarak kullanarak öğrencimizin dikkat ve motivasyon süresini arttırmayı hedefliyoruz.